Tuesday, January 29, 2013

RILINDJA E PORTO ROMANO-s


Porto – Romano, ndodhet 7 km në veri të qytetit të Durresit, në shekullin e IV para Krishtit, ky port konsiderohej si një alternativë e nevojshme për ankorimin e anijeve velierë, të cilat lundronin në periudha të ndryshme të vitit dhe duhet të shfrytëzonin drejtimet e ndryshme të erërave në detin adriatik. Rrënojat e Portit të vjetër, sot fatkeqësisht janë zhdukur nga ndryshimet e vijës bregdetare dhe ndoshta si rrjedhojë e tërmeteve të mëdha që kanë prekur qytetin e Durresit ndër shekuj.

Aktualisht, një projekt tepër ambicioz i një Kompanie private shqiptare e cila pati gjithashtu mbështetjen e vazhdueshme të Qeverisë, bëri të mundur që në një distancë shekullore, Porto – Romano të rilindë me një profil të ri, si Porti kryesor i vendit tonë në përpunimin e hidrokarbureve dhe gazit të lëngshëm.

Marrëveshja konçesionare, e nënshkruar ndërmjet Shoqërisë “Romano Port” Sh.A dhe Qeverisë Shqiptare, me një kohëzgjatje 30 vjeçare e formës “BOT”, që në terma të tjerë do të thotë se, nëse pas mbarimit të
periudhës së konçesionit kompania nuk pranon të ripërtërijë marrëveshjen, atëherë investimi i bërë prej saj, transferohet në pronësi të shtetit shqiptar. Investimi që kalon vlerën e 20 milion euro, konsiston në ngritjen e depozitave të naftës dhe të gazit si dhe në një infrastrukturë portuale që u realizua brenda një periudhe kohore prej katër vitesh. 

Strukturat portuale dhe pontili i ndërtuar në zbatim të këtij Projekti, janë realizuar në përputhje me të gjithë legjislacionin shqiptar dhe atë ndërkombëtar për fushën e detarisë dhe janë të pajisur me Planin e Sigurisë dhe të Emergjencave portuale, për t’i paraprirë situatave të jashtëzakonshme që mund të paraqiten gjatë zhvillimit të veprimtarisë në këtë port. Përfundimi i ndërtimit të pontilit dhe depozitave të gazit të lëngshëm dhe karburanteve, vlerësohet si një investim tepër i rëndësishëm, që padyshim do të ndikojë ndjeshëm në rritjen e cilësisë së hidrokarbureve dhe stabilizimit të tregut, si dhe do të garantojë në të ardhmen sigurimin e rezervave strategjike të karburanteve në Shqipëri. 

Ndërtimi i depozitave në të cilat mund të ruhen sasi të mëdha të karburanteve ndikon gjthashtu në mënyrë të drejtpërdrejtë në uljen e kostove të transportit detar, si rezultat i përpunimit të hidrokarbureve me një teknologji moderne, në mënyrë të automatizuar dhe në një kohë të shpejtë, duke reduktuar ndjeshëm vonesat e gjata në trajtimin e anijeve cisternë.


Me fillimin e aktivitetit në Porto – Romano, Qeveria Shqiptare do të mundësojë gjithashtu që brenda datës 30 Qershor 2009, të hyjë në fuqi për zbatimin, Vendimi i saj nr. 486, i datës 25 Korrik 2007-të, për
“Ndërprerjen e veprimtarisë së përpunimit të anijeve, që transportojnë naftë, gaz dhe nënprodukteve të tyre, në portet e Durrësit dhe të Shëngjinit”, me qëllim transferimin dhe zhvillimin e këtij aktiviteti në portet e posaçme të ngritura për këtë qëlim, larg zonave të banuara në përputhje me standardet kombëtare dhe ndërkombëtare mbi sigurinë dhe normat mjedisore.


Autori: Av. Dorian Mersini


No comments:

Post a Comment